Lato, lato… Śpiewamy piosenki o wakacjach i tańczymy do rytmu. Układamy swój przepis na lato i prezentujemy go przy pomocy świetlicowej telewizji.
Dzieci świata. Oglądamy prezentacje na temat małych mieszkańców Ziemi i rysujemy tego, który nam zapadł w pamięci. Poznajemy też PRAWA DZIECKA i wymyślamy własny ORDER UŚMIECHU.
Dzień Dziecka. Opowiadamy o swoim idealnym Dniu Dziecka. Rysujemy ten nasz wymarzony dzień.
Książka moim przyjacielem. Wymyślamy ilustracje do własnego opowiadania, bajki czy komiksu. Prezentujemy swą pracę na forum klasy i tworzymy jej treść. Oceniamy się przy pomocy oklasków.
Moja mama, mój tata. Robimy własnoręczny prezent dla mamy i taty. Czytamy również bajki o naszych rodzicach. Rozmawiamy też o szacunku dla rodziców.
Wiosenna pogoda. Opowiadamy o tym, co niesie ze sobą wiosenna pogoda. Tłumaczymy sobie, czym jest przesilenie wiosenne oraz uczymy się rozróżniać kwiaty, chwasty i zioła.
Majowe święta. Rozmawiamy na temat naszej dużej i małej ojczyzny. Zastanawiamy się wspólnie, co możemy zrobić, żeby być dobrymi patriotami. Oglądamy również filmiki patriotyczne.
Ziemia naszą planetą. Oglądamy prezentacje znanych nam planet i rysujemy Ziemię – oazę życia. Uczymy się też jak ją można chronić segregując odpady.
Tęczowy tydzień. Rysujemy tęczę i wycinamy z niej szablon motyla. Malujemy też tęczowy ogród i naklejamy kwiaty ze struganych kredek.
Ogród wiosną. Sprawdzamy jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie. Malujemy wiosenne ogrody przy pomocy farb i patyczków higienicznych.
Ptasie powroty. Odgadujemy na podstawie rymowanek, jakie ptaki powracają na wiosnę. Malujemy te ptaki i ich gniazda.
Świąteczne życzenia. Poznajemy historię pisania kart wielkanocnych. Projektujemy własne kartki, wykorzystując stare pocztówki. Oglądamy film pt: ,,Zając wielkanocny” i malujemy świąteczne kurczaki.
Zapach przedwiośnia. Analizujemy przysłowie „ W marcu jak w garncu”. Obserwacje oznak przedwiośnia – rozmawiamy na temat zaobserwowanych zmian zachodzących w przyrodzie. Rysujemy pierwsze kwiaty wiosenne. Robimy żabki origami.
Nasze małe i duże kobiety. Rozmawiamy o tym, jakie znaczenie ma praca kobiet. Przypominamy o szacunku wobec kobiet. Omawiamy zasady savoir vivre. Prezentujemy sylwetki sławnych kobiet. Robimy laurkę i kwiaty z papieru kolorowego.
Moje hobby. Dzieci opowiadają o swoich zainteresowaniach. Każde ma swoje hobby, którym dzieli się na forum grupy. Jest to między innymi: piłka nożna, czytanie książek, moda, malarstwo, projektowanie ubrań dla lalek, zbieranie koralików, kryształków i maskotek. Jedne robią biżuterię, a inne układają puzzle.
W krainie baśni. Poznajemy prawdy moralne zawarte w bajkach. Opowiadamy o swoich ulubionych baśniach. Prezentujemy swoje baśnie. Zabawy w odwzorowanie postaci bez porozumiewania się.
Radości i smutki dobrych przyjaciół. Zastanawiamy się nad znaczeniem koleżeństwa w naszym życiu. Opowiadamy jak spędzamy czas z naszymi przyjaciółmi – za co ich cenimy i co razem z nimi najbardziej lubimy robić. Malujemy też na ten temat prace.
Bezpiecznie na śniegu i lodzie. Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat zabaw i gier zimowych. Zwracamy uwagę na ich bezpieczeństwo. Rozmawiamy również o sportach zimowych i olimpiadach. Przy pomocy dramy odgadujemy różne dyscypliny sportu.
Dzień Babci i Dziadka. Wspominamy chwile spędzone z babcią i dziadkiem. Rozmawiamy na temat szacunku do osób starszych. Robimy pamiątki dla naszych bliskich – zakładkę do książki. Redagujemy dla nich życzenia. Przygotowujemy również prace na konkurs pt: ,,Matka Boża, którą zobaczyli Trzej Królowie”, wyklejaną z kulek z bibuły.
Zima za progiem. Obserwacja otoczenie wokół szkoły, rozmawiamy o tym, jak rośliny i zwierzęta przygotowują się do zimy. Poznajemy sposoby przetrwania zimy przez ptaki, owady i ssaki. Zastanawiamy się, jak pomagamy ptakom podczas zimy. Rysujemy kredką pracę pt: „Dokarmiamy ptaki”.
Witamy Rok 2018. Wspominamy na świetlicy, jak powitaliśmy Nowy Rok. Czytamy przysłowia i baśnie związane z Nowym Rokiem. Robimy też prace plastyczne z użyciem farb, rurek i aerozolu pt: ,,Fajerwerki”.
Święta tuż, tuż! Ubieramy świetlicową choinkę i dekorujemy ją zrobionymi przez dzieci ozdobami: aniołkami, bombkami, gwiazdkami i łańcuchami. Opowiadamy o tradycjach, które przywędrowały do nas z różnych krajów Europy. Robimy też śnieżne kule.
Atmosfera przyjaźni. Rozmawiamy o postanowieniach adwentowych. Robimy choinki z papieru i naklejamy je na kartkę. Całość dekorujemy watą. Słuchamy kolęd i pastorałek, opowiadamy, która z nich jest naszą ulubioną i dlaczego.
Listy do Świętego Mikołaja. Opowiadamy o tym, co zimą lubimy najbardziej. Malujemy kredą zabawy na śniegu i krajobraz zimowy nocą. Oczekujemy też na przybycie Świętego Mikołaja, dlatego piszemy do niego listy i rysujemy jego portret.
Przygotowanie zwierząt do zimy. Oglądamy ptaki, które odlatują na zimę do ciepłych krajów. Opowiadamy też o tym, jak inne zwierzęta próbują przetrwać zimę. Słuchamy zagadek na ten temat i bawimy się metodą dramy naśladując odgłosy zwierząt. Rysujemy te zwierzęta, które były bohaterami czytanych w tym tygodniu bajek.
Jak wygląda przyjaźń na świetlicy? Rozmawiamy na temat roli przyjaźni. Zastanawiamy się kogo możemy nazwać naszym przyjacielem i jak spędzamy czas z przyjaciółmi. Rysujemy swoje podobizny i tworzymy ŁAŃCUCH PRZYJAŹNI. Robimy też wspólnie zabawki – DINOZAURY. Organizujemy również wspólne zabawy.
Szlachetne zdrowie. Opowiadamy o sposobie odżywiania się jesienią i dbaniu o nasze zdrowie. Mówimy też o oznakach choroby i możliwościach jej zapobiegania. Malujemy farbami owoce i posypujemy je solą.
Polska, nasza ojczyzna. Rozmawiamy na temat naszej ojczyzny, położenia, języka, godła i barw narodowych. Uczymy się wierszyka W. Bełzy pt,, Kto ty jesteś? Polak mały!”. Malujemy flagę, godło i inne elementy, charakterystyczne dla naszego kraju.
Halloween. Wyjaśniamy sobie czym jest Halloween, a czym Święto Zmarłych. Rozmawiamy o tym, jak czcimy jedno, a jak drugie święto. Robimy halloweenowe nietoperze i maski dyni.
Jesienne prace w ogrodzie. Zastanawiamy się jakie prace wykonujemy jesienią w ogrodzie. Omawiamy jesienną pogodę i skarby, jakie niesie ze sobą ta pora roku. Rysujemy jesienne prace w ogrodzie i robimy stworki z szyszek, kasztanów i liści.
Jesienne zmiany w przyrodzie. Rozmawiamy o drzewach liściastych i iglastych. Kolorujemy szablon drzewa , wyklejamy go wacikami i malujemy farbami. Wycinamy i kolorujemy jesienne liście.
Zwierzęta wokół nas. Opowiadamy o zwierzętach, które żyją w pobliżu nas: w lesie, na łące, w gospodarstwie i w domu. Naśladujemy odgłosy znanych zwierząt. Malujemy jeżyki, wyklejamy je kminkiem i suchymi liśćmi. Rysujemy też nasze ulubione zwierzątko domowe.
Pożegnanie lata i powitanie jesieni. Rozmawiamy o minionym lecie i nadchodzącej jesieni, szukamy zalet obydwu pór roku. Malujemy ostatnie letnie pejzaże. Robimy słoneczniki, aby przypominały nam o lecie.
Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa. Przypominamy zasady bezpiecznego poruszania się pieszych, bezpieczeństwa w szkole i na świetlicy. Malujemy znaki drogowe, które powinni znać piesi. Wymyślamy też własny znak drogowy.
Wakacyjne wspomnienia. Wspominamy nasze letnie przygody, opowiadamy o wakacyjnych pamiątkach i zastanawiamy się jak przetrwać cały rok szkolny w pogodnym nastroju.
Poznajemy prawa i obowiązki uczestnika świetlicy szkolnej. Tworzymy regulamin, analizujemy cele, zadania i harmonogram działania naszej świetlicy.
Poznajmy się. Poznajemy nowych członków świetlicy, a bawiąc się w kółeczku próbujemy zapamiętać imiona wszystkich dzieci. Robimy też świetlicowe słoneczko, na którego promieniach widnieją imiona dzieci.