Wakacyjne przestrogi. Przypominamy numery alarmowe. Układamy wakacyjny regulamin. Robimy porządek na świetlicy i zabieramy swoje prace.
Lato, lato… Rozwiązujemy i układamy zagadki i rebusy związane z nadchodzącym latem. Zdradzamy swój przepis na lato – pisemna praca w grupach. Malujemy nasze łąki i najczęściej spotykane kwiaty wiosną i wczesnym latem – kaczeńce. Robimy je z papieru kolorowego.
Co nas interesuje? Zastanawiamy się nad tym, co nas interesuje. Opowiadamy o swoim hobby i je ilustrujemy. Zachęcamy do czytania komiksów i tworzymy własne, jako dodatkowe hobby.
Dzień Dziecka. Opowiadamy o zbliżającym się święcie dzieci. Zastanawiamy się, jakie mają marzenia. Porównujemy dzieci mieszkające w różnych częściach świata i tworzymy ich portret.
Książka moim przyjacielem. Próbujemy zachęcać do czytania książek. Opowiadamy o swoich ulubionych bajkach, baśniach i wierszach. Piszemy własne opowiadanie, bajkę lub wiersz. Wykonujemy ilustrację do wymyślonego opowiadania. Odczytujemy najciekawsze prace.
Moja mama, mój tata. Rozmawiamy o swoich rodzicach. Układamy krótki opis zewnętrzny naszych najbliższych. Robimy dla nich własnoręczny prezent z okazji zbliżających się świąt: Dnia Matki i Dnia Ojca.
Jacy jesteśmy. Wspólnie z dziećmi zastanawiamy się , czym jest koleżeńska pomoc i próbujemy ją zilustrować. Mówimy w jakich sytuacjach należy pomagać, a kiedy zamiast ofiarowanej pomocy zwyczajnie kogoś wyręczamy. Razem oceniamy, czy wyręczanie drugiej osoby jest pomocą? Czy umiemy mówić ,,NIE”, jeśli ktoś chce nas wykorzystać?
Kto o pisankach pamięta, ten ma wesołe święta. Rozmawiamy na temat zbliżających się świąt. Razem układamy i odgadujemy różne zagadki, związane z wiosną i Świętami Wielkanocnymi. Kolorujemy wielkanocne pisanki.
Mój wymarzony zawód. Rozmawiamy o naszych zainteresowaniach i planach na przyszłość. Opowiadamy o osobach, które nam imponują. Rysujemy swój wymarzony zawód.
Nasze małe i duże kobiety. Opowiadamy o tym, jakie prace wykonują kobiety. Rozmawiamy o wdzięczności i szacunku, jaki się im należy każdego dnia. Podajemy nasze propozycje świętowania 8 marca.
Zapach przedwiośnia. Obserwujemy zmiany, które zachodzą wczesną wiosną w przyrodzie. Analizujemy przysłowie W marcu jak w garncu i rysujemy ,,marcowy garnek”.
Wiosenne przemiany. Sprawdzamy jakie zwierzęta wybudziły się z zimowego snu, a które powróciły do nas z ciepłych krajów. Opowiadamy o tym, jak ptaki zakładają nowe gniazda i co wykorzystują do ich budowy. Ilustrujemy również porządki wiosenne.
Wiosenny ogród. Oglądamy kwiaty, które pojawiają się wiosną w naszych ogródkach. Robimy wiosenną ramkę.
Moje zainteresowania. Opowiadamy o swoich zainteresowaniach i ulubionych zabawkach. Poznajemy najstarsze lalki, znajdujące się obecnie w muzeum. Tworzymy budowle z różnych klocków. Rysujemy walentynkowe serduszka.
Tajemnice nocy. Oglądamy prezentacje na temat snu i jego roli w naszym życiu. Wymieniamy osoby i zwierzęta aktywne nocą i w ciągu dnia. Robimy motyle nocy 3D. Oglądamy też teatrzyk cieni i próbujemy sami naśladować cienie różnych postaci.
Dzień Babci i Dziadka. Rozmawiamy o tym, co często robimy z babcią i dziadkiem. Opowiadamy dlaczego lubimy spędzać z nimi czas i czego życzylibyśmy im z okazji ich święta. Rysujemy dyplom dla babci i dziadka.
Zima, Zima. Opowiadamy o tym, jak spędziliśmy ferie zimowe. Zastanawiamy się jak ustrzec się przed chłodem odpowiednim ubiorem. Oglądamy rzeźby lodowe i najpiękniejsze miejsca zimą. Rysujemy je kredą na niebieskiej kartce.
Muzyka domu. Słuchamy różnych odgłosów domu. Zastanawiamy się co wydaje owe dźwięki i rysujemy te przedmioty, które tworzą muzykę domu.
Białe psoty. Dzielimy się naszymi opowieściami na temat zabaw na śniegu. Poznajemy zimowe dyscypliny sportu. Na podstawie dramy staramy się odgadnąć, o jaką dyscyplinę chodzi. Sprawdzamy też naszą świadomość niebezpieczne zabaw w pobliżu jezdni. Przedstawiamy je na ilustracji.
Rok 2019! Wspominamy jak witaliśmy Nowy Rok? Przywołujemy przysłowia i baśnie związane z Nowym Rokiem. Robimy fajerwerki z papieru kolorowego.
Najpiękniejszy dzień w roku. Przygotowujemy się do najpiękniejszego dnia w roku. Robimy książeczki w kształcie choinki oraz kartki świąteczne – choinki 3D. Śpiewamy kolędy, składamy sobie życzenia i oglądamy jasełka.
Przygotowania do świąt. Słuchamy opowiadania nauczyciela o symbolach Bożego Narodzenia. Wspólnie rozmawiamy nt. przygotowania potraw i elementów dekoracyjnych do nakrycia stołu. Wykonujemy własnoręcznie ozdoby choinkowe. Uczymy się nowych kolęd i wspólnie śpiewamy.
W oczekiwaniu na niezwykłego gościa. Zastanawiamy się, co można robić w długie zimowe wieczory. Piszemy listy do Świętego Mikołaja i uczymy się adresować koperty. Malujemy portret Świętego Mikołaja.
Jak wygląda przyjaźń na świetlicy? Rozmawiamy na temat roli przyjaźni. Zastanawiamy się kogo możemy nazwać naszym przyjacielem i jak spędzamy czas z przyjaciółmi. Wycinamy figury geometryczne i układamy z nich symbol przyjaźni, a następnie naklejamy go na kolorowym papierze. Organizujemy też wspólne zabawy.
Szlachetne zdrowie. Opowiadamy o sposobie odżywiania się jesienią i o tym, jak dbamy o nasze zdrowie. Mówimy też o oznakach choroby i możliwościach jej zapobiegania.
Polska, nasza ojczyzna. Rozmawiamy na temat naszej ojczyzny, położenia, języka, godła i barw narodowych. Malujemy flagę, godło i mapę naszego kraju.
Hallowen. Wyjaśniamy sobie czym jest Hallowen, a czym Święto Zmarłych. Rozmawiamy o tym, jak czcimy jedno, a jak drugie święto. Robimy hallowenowe maski.
Ogród jesienią. Opowiadamy o pracach wykonywanych jesienią w ogrodzie – praca ogrodnika, rolnika, a plony w następnym roku. Omawiamy jesienną pogodę i skarby, jakich dostarcza nam ta pora roku.
Jesienne zmiany w przyrodzie. Uczymy się rozpoznawać jesienne liście, określamy ich kształt i kolor. Robimy jesienną ramkę. Malujemy jesienne drzewa owocowe i kolorujemy kasztanowe stworki.
Zwierzęta wokół nas. Oglądamy prezentacje o zwierzętach, które żyją w pobliżu nas: w lesie, na łące, w gospodarstwie i w domu. Naśladujemy odgłosy znanych zwierząt. Rysujemy też nasze ulubione zwierzątko leśne i domowe.
Pożegnanie lata i powitanie jesieni. Rozmawiamy o minionym lecie i nadchodzącej jesieni. Robimy letnie wachlarze . Pokazujemy jak ta sama okolica wygląda o różnych porach roku; latem i jesienią. Kolorujemy i wycinamy jeżyki, niosące jabłka na plecach.
Przestrzegamy zasady bezpieczeństwa. Przypominamy zasady bezpiecznego poruszania się pieszych, bezpieczeństwa w szkole i na świetlicy na podstawie prezentacji. Malujemy znaki drogowe, które powinni znać piesi. Rozwiązujemy quiz sprawdzający znajomość znaków drogowych i układamy puzzle na tablicy interaktywnej z podstawowymi znakami drogowymi.
Wakacyjne wspomnienia. Wspominamy nasze letnie przygody, opowiadamy o wakacyjnych skarbach.
Analizujemy prawa i obowiązki uczestnika świetlicy szkolnej. Omawiamy regulamin, analizujemy cele, zadania i harmonogram działania naszej świetlicy.
Witaj na świetlicy! Poznajemy nowych członków świetlicy, a bawiąc się w kółeczku próbujemy zapamiętać imiona wszystkich dzieci. Robimy też świetlicowe akwarium, w którym znajdują się rybki z imionami dzieci.